Strona głównaCyfryzacja i AI w medycyniePhilips Personal Health stawia na AI: rewolucja w zarządzaniu materiałami marketingowymi

Philips Personal Health stawia na AI: rewolucja w zarządzaniu materiałami marketingowymi

Aktualizacja 14-05-2025 16:05

Udostępnij

Sztuczna inteligencja Google wchodzi do świata content marketingu medycznego i zdrowotnego. Philips ogłosił wdrożenie przełomowego rozwiązania opartego na Vertex AI, które pozwala automatyzować i przyspieszać zarządzanie materiałami wizualnymi.

Z tego artykułu dowiesz się…

  • Jak Philips wykorzystuje sztuczną inteligencję Google Cloud do zarządzania grafikami marketingowymi.
  • Jakie efekty przyniosło wdrożenie Vertex AI w zakresie spójności marki i szybkości działań.
  • Jakie nowe możliwości otwiera automatyzacja content marketingu dzięki AI.

Przełom w skalowaniu zasobów marketingowych

Philips Personal Health Business rozpoczął współpracę z Google Cloud, której celem było zmodernizowanie globalnego systemu zarządzania grafikami i treściami marketingowymi. Kluczową rolę odegrała tu platforma Vertex AI, wykorzystująca zaawansowane algorytmy z tzw. Model Garden.

Efekt? W ciągu zaledwie kilku godzin przetworzono ponad 200 000 plików graficznych, które pogrupowano i zorganizowano w 8 000 unikalnych zasobów zgodnych z identyfikacją marki. Oznacza to redukcję duplikatów, eliminację przestarzałych materiałów oraz automatyczne dopasowanie grafik do standardów wizualnych firmy.

W Hongkongu uruchomiono pierwszą na świecie klinikę AI do wczesnego wykrywania raka jamy ustnej
ZOBACZ KONIECZNIE W Hongkongu uruchomiono pierwszą na świecie klinikę AI do wczesnego wykrywania raka jamy ustnej

Koniec ręcznej selekcji – AI przejmuje kontrolę

Nowe rozwiązanie opiera się na autorskim algorytmie rozpoznającym strukturę i podobieństwo wizualne między obrazami – nawet jeśli zostały one przycięte, przeskalowane lub zmieniono ich format. Dzięki temu możliwe stało się efektywne porządkowanie dużych zasobów bez potrzeby angażowania zespołów w czasochłonną selekcję manualną.

Według przedstawicieli Philipsa, wprowadzenie systemu pozwala na przyspieszenie pracy działów marketingowych i operacyjnych, a także zwiększenie zgodności z wytycznymi dotyczącymi komunikacji wizualnej – co w sektorze medycznym i farmaceutycznym ma ważne znaczenie z uwagi na wymogi regulacyjne.

Sztuczna inteligencja przewidzi koszty leczenia na emeryturze?
ZOBACZ KONIECZNIE Sztuczna inteligencja przewidzi koszty leczenia na emeryturze?

Strategiczna wartość

Rozwiązanie pozwala m.in. na szybsze wdrażanie kampanii A/B, bieżącą aktualizację materiałów do różnych kanałów (online i offline), a także redukcję ryzyka związanego z użyciem nieaktualnych treści. To wszystko przekłada się na większą efektywność i możliwość lepszego dostosowania komunikatów do odbiorców – zarówno profesjonalnych, jak i konsumenckich.

Współpraca, która wyznacza nowe standardy

Nie tylko usprawniamy przepływy pracy, ale także umożliwiamy firmie Philips wyznaczanie nowych standardów branżowych w zakresie efektywności operacyjnej, innowacji marketingowych i skalowalnego wdrażania zasobów cyfrowych – podsumował Joost Smit, Head of Google Cloud odpowiedzialny za rynek Beneluksu.

Z kolei zespół marketingowy Philipsa wskazuje, że dzięki wdrożeniu zyskali możliwość skupienia się na rzeczywistych innowacjach i tworzeniu bardziej wartościowych relacji z odbiorcami.

MRI całego ciała w 22 minuty za 499 dolarów. Function Health ogłosiło przejęcie spółki Ezra
ZOBACZ KONIECZNIE MRI całego ciała w 22 minuty za 499 dolarów. Function Health ogłosiło przejęcie spółki Ezra

Główne wnioski

  1. Philips przetworzył ponad 200 000 grafik i uporządkował je w 8 000 unikalnych zasobów zgodnych z marką – w ciągu zaledwie kilku godzin dzięki Vertex AI.
  2. Rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji umożliwia rozpoznawanie podobieństw między obrazami nawet po ich edycji, co upraszcza kontrolę nad materiałami wizualnymi.
  3. Wdrożenie AI ogranicza czasochłonne działania manualne i zwiększa zgodność treści marketingowych z regulacjami, co ma duże znaczenie dla branży zdrowotnej.
  4. Nowy system pozwala szybciej aktualizować treści i efektywniej prowadzić kampanie, w tym A/B testy, z korzyścią dla działów marketingu i compliance.

Źródło:

  • Google Cloud

Trzymaj rękę na pulsie. Zaobserwuj nas na Google News!

ikona Google News
Redakcja Alert Medyczny
Redakcja Alert Medyczny
Alert Medyczny to źródło najświeższych informacji i fachowych analiz, stworzone z myślą o profesjonalistach działających w branży medycznej i farmaceutycznej.

Ważne tematy

Trzymaj rękę na pulsie. Zapisz się na newsletter.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Więcej aktualności