Strona głównaPrawoZmiany w składzie Zespołu ds. koordynacji przygotowań do przewodnictwa w Radzie UE

Zmiany w składzie Zespołu ds. koordynacji przygotowań do przewodnictwa w Radzie UE

Aktualizacja 19-12-2024 09:49

Udostępnij

Polska przygotowuje się do objęcia przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w 2025 roku. Minister Zdrowia wprowadził zmiany w składzie oraz zasadach funkcjonowania Zespołu ds. koordynacji przygotowań Ministerstwa Zdrowia. Zmiany te wynikają z potrzeby efektywniejszego zarządzania i reprezentacji Polski na szczeblu unijnym w zakresie ochrony zdrowia.

Zarządzenie Ministra Zdrowia z 17 grudnia 2024 r. – kluczowe zmiany

W opublikowanym dokumencie wprowadzono istotne korekty dotyczące struktury i zasad pracy Zespołu. Najważniejsze zmiany obejmują:

  1. Nowy skład Zespołu:
    • Przewodniczącym Zespołu został Podsekretarz Stanu nadzorujący Departament Współpracy Międzynarodowej.
    • W składzie pojawiają się dyrektorzy kluczowych departamentów Ministerstwa Zdrowia, takich jak Departament Analiz i Strategii, Polityki Lekowej i Farmacji czy e-Zdrowia.
    • Liczba członków została ograniczona do czterech przedstawicieli z każdego departamentu.
  2. W przypadku równej liczby głosów decydujący głos należy do Przewodniczącego Zespołu, co eliminuje potencjalne impasy w procesach decyzyjnych.
  3. Każde posiedzenie będzie protokołowane, a dokument podpisywany przez Przewodniczącego.

Jakie są następne kroki?

Po wejściu w życie zarządzenia 18 grudnia 2024 r., Zespół rozpocznie intensywne przygotowania, obejmujące:

  • Organizację wydarzeń tematycznych dotyczących zdrowia publicznego.
  • Konsultacje z przedstawicielami innych państw UE.
  • Przygotowanie dokumentów strategicznych związanych z polskimi priorytetami w ochronie zdrowia na forum unijnym.

Pełny skład Zespołu

W skład Zespołu wchodzą:

1) Przewodniczący – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący wykonywanie zadań przez

Departament Współpracy Międzynarodowej;

2) Zastępca Przewodniczącego – Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej;

3) Dyrektor Generalny Ministerstwa Zdrowia;

4) pozostali członkowie Zespołu – nie więcej niż po czterech pracowników z następujących komórek

organizacyjnych Ministerstwa Zdrowia:

a) Departamentu Analiz i Strategii,

b) Departamentu Bezpieczeństwa,

c) Departamentu Budżetu i Finansów,

d) Departamentu Dialogu Społecznego,

e) Departamentu Edukacji i Promocji Zdrowia,

f) Departamentu e-Zdrowia,

g) Departamentu Lecznictwa,

h) Departamentu Nadzoru i Kontroli,

i) Departamentu Oceny Inwestycji

j) Departamentu Opieki Koordynowanej,

k) Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji,

l) Departamentu Prawnego,

m) Departamentu Równości w Zdrowiu,

n) Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych,

o) Departamentu Współpracy Międzynarodowej,

p) Departamentu Zdrowia Publicznego,

q) Biura Administracyjnego,

r) Biura Ministra,

s) Biura Komunikacji;

5) Sekretarz – przedstawiciel Departamentu Współpracy Międzynarodowej.

Źródło:

  • Dziennik Ustaw MZ
Redakcja Alert Medyczny
Redakcja Alert Medyczny
Alert Medyczny to źródło najświeższych informacji i fachowych analiz, stworzone z myślą o profesjonalistach działających w branży medycznej i farmaceutycznej.

Ważne tematy

Trzymaj rękę na pulsie. Zapisz się na newsletter.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Więcej aktualności